Dag 3: Lilongwe en Blantyre - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van sasenes - WaarBenJij.nu Dag 3: Lilongwe en Blantyre - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van sasenes - WaarBenJij.nu

Dag 3: Lilongwe en Blantyre

Door: Sascha en Esther

30 September 2009 | Malawi, Blantyre

Nou, we hebben nu de mogelijkheid om even een berichtje te plaatsen, dus hierbij een update voor iedereen over de afgelopen 3 dagen.
De vliegreis is verder goed verlopen, alles ging keurig op tijd en we hebben nog redelijk kunnen slapen van zondag op maandag. Alleen wisten we niet dat we nog een tussenstop in Lusaka zouden gaan doen, dus hierbij kunnen we vertellen dat we ook nog in Zambia zijn geweest (hoewel zeer kort, precies een klein uur)!!
In Lilongwe met de taxi naar Mabuya Camp. Een ontzettend mooie verblijfplek met een prima bed. Een aangename verrassing was het zwembad, dus daar hebben we maar even snel een duik in genomen. Het is hier rond de 30 graden (tot nu toe gelukkig nog even met een windje en wat bewolking) dus we mogen niet klagen. Heerlijk geslapen en gegeten daar en de volgende dag zijn we de stad in gelopen (ong 30 min lopen). Het is een afrikaanse stad met nog redelijk wat westerse trekjes (dure auto's, luxe villa's, asfaltwegen, en een supermarkt (wel duur!)).
Iedereen wil je graag van alles verkopen, maar onze backpacks zijn nog veeeel te zwaar, dus dat gaan we echt pas later doen. Iedereen is hier wel erg vriendelijk en heel behulpzaam.
Vandaag zijn we met de coach (denk gewoon aan zo'n coachbus die wij ook in NL hebben) naar Blantyre gegaan. Een tocht van 4.5 uur dus we zagen het niet zo zitten om deze reis in een minibus te doen, want dan ben je minstens de hele dag onderweg (als je geen pech onderweg krijgt!).
Op goed geluk dat er nog plek was hebben we bij Doogles backpackers lodge aan geklopt, maar er was nog voldoende plek! Ook weer een mooi plekje voor niet veel geld (12.50 euro!). We zijn net even hier de stad ingelopen. Deze is nog iets meer ontwikkeld dan Lilongwe, maar wat compacter dus alles makkelijk loopbaar.
Straks even ergens een hapje eten en dan morgen een soort van mini safari in Lengwe National Park. Daar blijven we dan ook 1 nacht om vervolgens hier in Blantyre terug te komen om ook weer een nacht te spenderen. Dan door naar Zomba (schijnt een mooie stad te zijn) voor 1 nacht. En op zondag door naar Mangochi!
Daar kunnen we als het goed is weer ergens op internet, dus dan horen jullie weer van ons.

• 30 September 2009 - 14:22

Nicky:

Cool! Ben blij dat het tot nu toe allemaal soepeltjes verloopt. Heel veel plezier op de safari! Pas op voor de leeuwen he ;)

XX

• 30 September 2009 - 14:26

~ Dorien:

Lekker cheap slapen zeg!

Nog geen last van alle muggen gehad?

Veel plezier met de mini-safari. En ik kijk uit naar het volgende bericht :)

• 30 September 2009 - 14:38

Tiff:

He doc,

Nou klinkt goed zo ver, weet je wel zeker dat je in Afrika zit?
    Veel plezier en doe voorzichtig.

Dikke kus en knuffel

• 30 September 2009 - 15:25

Gerjanne:

Nou jullie zitten iig niet stil ! Lekker genieten en leuk om zo te kunnen lezen wat jullie zo'n beetje uitspoken daar ! XXX

• 30 September 2009 - 18:54

Mijke:

Hey Esther en Sascha,

Wat fijn dat de eerste dagen goed zijn verlopen! Geniet van de mini safari! Ik ben benieuwd naar het volgende bericht!

xx mijke

• 30 September 2009 - 20:35

Joost:

Heey schoonzus en Sascha,

Leuk om te horen dat het goed gaat.. Veel plezier de komende dagen..

xx

• 30 September 2009 - 20:49

Gijs:

Hey Es en Sas,
    Goed om wat van jullie te horen. Lekker nog een weekje vakantie en dan echt aan het werk. Geniet er nog even van. Thuis is het wel wat stil alleen;) maar ik overleef het tot nu toe prima. Veel plezier de komende dagen

xxx Gijs

• 30 September 2009 - 22:00

Joanna & Leo:

Great to hear all is well with you gals! You are enjoying the same temperature as we are here in Aussie. Bet you don't see koalas though!

luv from all the family over here.

MWAH
    (Sascha's Mum & Dad)

• 01 Oktober 2009 - 05:17

Kasper:

fijn dat alles goed gaat! :) en het klinkt helemaal zoals backpacken hoort. Hoe is het eten?

• 01 Oktober 2009 - 05:24

Lizeth:

Klinkt goed & vooral gaaf! Ben benieuwd naar de foto's.... :-) Veel plezier op de (mini) safari!

Groetjes, Lizeth

• 01 Oktober 2009 - 07:22

Nico:

Geniet er van!

• 01 Oktober 2009 - 09:04

Tineke:

Hoi meiden,
    Als je iets leuks ziet, gelijk kopen. Je komt het nooit meer tegen. Ik heb hierin VEEL ervaring!
    Nooit wachten tot het laatst.
    Veel plezier in het park.
    Dit daar de big 5?
    We horen van jullie.
    Groetjes, 10

• 01 Oktober 2009 - 14:21

Co:

mooi dat het begin allemaal soepeltjes verloopt, dat zal waarschijnlijk niet zo blijven. (ik wil geen doemdenker zijn, maar het hoort eigenlijk wel bij het reizen, maakt het vaak ook juist weer leuk!) Kijk weer uit naar jullie volgende bericht. knuffel :P

• 01 Oktober 2009 - 19:34

Cock En Ineke:

Halo meiden, fijn dat jullie het goed hebben. Hopelijk vandaag een fantastische safari gehad. We zijn benieuwd naar de foto´s en jullie nieuwe berichten. xx cock en ineke

• 01 Oktober 2009 - 20:28

Annette:

Hey Esther en Sascha
    Klinkt goed daar!!
    En vast een hele hoop te zien! Veel plezier nog en werk ze vanaf volgende week!
    gr van allemaal hier
    ermam

• 02 Oktober 2009 - 20:10

Ricarda :

He Chicka's

Ik had nog helemaal geen gedag gezegd wel heel de tijd aan gedacht natuurlijk ma ja ....;-)

Leuk om jullie te volgen heel veel plezier daar ...dikke kus x

• 03 Oktober 2009 - 09:30

Ivo:

Hoi Meiden,

Klinkt lekker relaxed tot nu toe, mooi meegepikt... Op naar de uitdaging?!.. :-)..

• 04 Oktober 2009 - 10:20

Sander & Gerardo: