Dag 6: Lengwe, Blantyre, Zomba - Reisverslag uit Mangochi, Malawi van sasenes - WaarBenJij.nu Dag 6: Lengwe, Blantyre, Zomba - Reisverslag uit Mangochi, Malawi van sasenes - WaarBenJij.nu

Dag 6: Lengwe, Blantyre, Zomba

Door: Sascha en Esther

Blijf op de hoogte en volg

07 Oktober 2009 | Malawi, Mangochi

Zooooo...Eindelijk weer een mogelijkheid om jullie op de hoogte te brengen van onze avonturen! Laten we maar verder gaan bij waar we gebleven zijn.
Donderdag 1 oktober gingen we 's ochtends op zoek naar een minibus naar Lengwe. Eerst stapten we ion een leeg busje (grote fout hier!!! Maar was het enige busje die kant op) en vervolgens een stuk verder in Blantyre vonden we een halfvol busje die ons naar Lengwe heeft gebracht. Toen het busje voller dan vol was konden we vertrekken. We stapten in the middle of nowhere tussen de suikerrietvelden uit. Gelukkig werden we opgehaald door mensen van de Nyala Lodge in Lengwe National Park. Wat een prachtige plek was dat zeg! Echt midden in de natuur met aapjes, nyala's en impala's op nog geen 50 meter van het chalet. Deze lodge is de enige in het park en wij waren de enige bezoekers, dus het was ontzettend rustig en stil. 's Middags zijn we naar Nyala Park geweest, waar we op 10 meter afstand giraffes en zebra's hebben gezien! De volgende ochtend om 6 uur (!) een wandeling door Lengwe NP gemaakt, begeleid door ranger met geweer tegen evt aanvallende buffalo's. Ook hier, bij de drinkplaats, weer veel dieren gezien. Al met al een super ervaring, alleen jammer dat er geen elektriciteit en stromend water was.
Daarna voor 1 nachtje terug naar Blantyre (lekker wat gedronken aan de bar met wat locals), om de volgende dag door te reizen naar Zomba (de oude hoofdstad). Het heeft wel een paar uur geduurd voordat we goed en wel in een busje zaten door de fantastische logistiek in Malawi (gewoon wachten, er komt vanzelf een bus, en anders morgen wel). We zaten uiteindelijk met z'n 17-en opgepropt in een busje voor 14 personen. Een mini-bus is nooit vol genoeg!
In Zomba in de Zomba Forest Lodge geslapen, welke boven op de berg ligt. Heel mooi gebied daar, maar wandelen was lastig, want het pad was heel erg steil naar beneden (en dus ook weer omhoog). Lekker gerelaxed en genoten van de warme douche na 3 dagen niet douchen.
Het indernetcafe gaat nu sluiten, dus helaas moeten we stoppen. Zondag horen jullie hoe het hier in Mangochi is!

  • 07 Oktober 2009 - 14:33

    Kasper:

    spannend!!!!!! :D

  • 07 Oktober 2009 - 15:10

    Ivo:

    Klinkt nog steeds geweldig allemaal.... Ik ga volgende keer wel mee om jullie koffers te dragen... Een ruimer plekje te regelen in zo'n busje... :-)

    xxx

  • 07 Oktober 2009 - 15:27

    Nico:

    Ik ben jaloers wat jullie allemaal meemaken! Dus moeten 10 en ik volgend jaar ook maar weer eens naar Afrika.

    Groetjes

  • 07 Oktober 2009 - 15:40

    Corine:

    heerlijk hoe je de normale dingen van nederland daar als een luxe kan ervaren he?! Een warme douche kan dan echt zo lekker zijn. Ben benieuwd hoe de voorzieningen zullen zijn waar jullie terecht komen. Geweldig van al die beesten en zo dichtbij! mooie kiekjes kunnen schieten?!
    kus Co

  • 07 Oktober 2009 - 16:13

    Lise:

    Wow, klinkt goed hoor! Wilde dieren zijn altijd leuk! Afgelopen weekend heb ik mn eerste rendieren gezien, is wel wat anders dan giraffen en zebra's!:)
    Veel plezier en succes volgende week! xx

  • 07 Oktober 2009 - 18:15

    Mijke:

    Weer een leuk verhaal meiden! Geniet nog zolang het kan!

    X Mijke

  • 07 Oktober 2009 - 22:12

    Joanna:

    Sounds fantastic, especially the great animals of Africa. What we see here in Aussie is nothing compared to what you see. Here there are huge rhino beetles and legless lizards in the garden, which is exciting to us!
    Have fun girls, can't wait to hear everything.
    mwah

  • 08 Oktober 2009 - 07:40

    Gerjanne:

    Hee meiden leuk dat jullie weer een verslag doen ! Nou met zoveel in een bus is dan wel een beetje jammer maar die dieren die jullie dan weer van zo dichtbij zien zien wij op zo'n afstand of soms nog verder alleen maar in de dierentuin.
    Maarruh dit klinkt allemaal als vakantie wanneer is er werk aan de winkel ? :-)

    XXjes

  • 08 Oktober 2009 - 08:47

    Jennefer:

    Hoi meiden!!!

    Wat een leuk verslag. Echt gaaf wat jullie allemaal meemaken daar. Geniet ervan!!!

    Heel veel liefs
    Jennefer (& Cisco)
    xxx

  • 08 Oktober 2009 - 18:55

    Petra & Tinuz:

    Hee Sascha,

    Vandaag van Falco dit adres doorgekregen, wel erg leuk om je belevenissen zo te kunnen volgen.

    Hoorde dat je vandaag op een kraamafdeling bent geweest en ben bijzonder blij dat ik in Nederland woon...
    Heb nog een nieuwtje voor je: ik ben zwanger!

    Nou geniet van de reis en alle ervaringen! Heel spannend allemaal! We gaan in november wel wat afspreken.

    Groetjes!

  • 09 Oktober 2009 - 08:51

    Henk Staats :

    Beste Esther,

    Op de BVA-site las ik dat je naar Malawi bent in het kader van je studie. Wel,ik neem mijn petje voor je af!
    Mij lijkt, dat een dergelijke reis je altijd bij blijft. Ik hoop dat je stage brengt wat je er van verwacht. Maar ook dat je geniet van de natuur en de mensen in Malawi.

    Ik zal jullie (reis)verslagen volgen.


  • 09 Oktober 2009 - 09:18

    Paula Wijnands:

    Hoi Esther (en Sascha)
    Veel plezier daar en doe voorzichtig!
    Groetjes uit Almere

  • 09 Oktober 2009 - 11:30

    Ineke:

    He meiden,

    Wat maken jullie veel mee en genieten ook erg zo te lezen. Maar nu in Mangochi. Jammer dat je niet vaak op het internet kan, want we zijn ook reuze benieuwd naar jullie belevenissen tijdens de stage. Houd ons op de hoogte!

    XX

  • 09 Oktober 2009 - 17:41

    Ronald:

    Jaloers, ............. stinkend jaloers, heb ik jullie verslag gelezen. wat een belevenis en ervaring lijkt het me om gedurende langere tijd te mogen leven in een andere cultuur. Woensdag een tv programma gezien waarin vader en dochter (ik geloof Erik van 't Hof ==> die van het blok en Roberto Jacettie en de scooters) ook enkele dorpen en ziekenhuizen in Malawi bezochten. Erg indrukwekkend en ik moest meteen aan jullie denken. Meiden geniet van alle momenten van deze ones in a lifetime stagereis. See you ;=)
    Blokkie

  • 09 Oktober 2009 - 20:23

    Enneke:

    Leuk jullie berichten.
    Geniet ervan!

  • 09 Oktober 2009 - 20:56

    Annette:

    Hoi, dat klinkt allemaal erg goed zeg! Jullie hebben t wel naar je zin zo te lezen. Leuk!!Veel foto's maken hoor!
    nog veel plezier en werk ze in jullie ziekenhuis.
    groetjes Annette

  • 09 Oktober 2009 - 22:16

    Otto :

    Ik vind het helemaal top om over jullie avonturen te kunnen lezen. let goed op elkaar en ik zie je over een paar weken vast wel weer in de zaal!
    groetjes
    Otto

    ps zoals je weet reis ik zelf ook veel voor mijn werk: maandag en dinsdag ben ik een beetje in jouw buurt (Marokko). Als ik tijd over heb kom ik misschien even langs :-)

  • 10 Oktober 2009 - 07:37

    10:

    Welkom in Africa!!!
    Je vindt het leuk of je gruwelt, want dit is Africa.
    Nog heel veel spannende ervaringen en plezier.
    Groetjes, 10

  • 10 Oktober 2009 - 09:35

    Rob En Annelies:

    dat minibusverhaal komt ons bekend voor.iedere dag is een avontuur.benieuwd naar jullie vervolg.

  • 10 Oktober 2009 - 14:53

    Feng:

    Vet cool.
    Ik hoop dat je het erg leuk daar hebt.
    Groetjes Feng

  • 11 Oktober 2009 - 17:32

    Anton,Joke,Koen,Hugo:

    Hee meiden, zo te lezen gaat het allemaal prima daar. Fijn dat jullie het naar je zin hebt en leuke dingen meemaakt. We wensen jullie veel suc6 in het ziekenhuis, is vast heel anders dan jullie gewend zijn. Geniet ervan! ik zal morgen in mijn schone, opgeruimde en goed voorziene OK aan jullie denken ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Mangochi

Sascha en Esther in Malawi

Recente Reisverslagen:

29 Oktober 2009

De laatste week

23 Oktober 2009

Dag 26; Laatste week stage

19 Oktober 2009

Dag 22: Mangochi en Liwonde National Park

12 Oktober 2009

Foto's..

12 Oktober 2009

Dag 15: Mangochi District Hospital

Actief sinds 02 Sept. 2009
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 13133

Voorgaande reizen:

27 September 2009 - 31 Oktober 2009

Sascha en Esther in Malawi

Landen bezocht: