Nog 18 dagen... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van sasenes - WaarBenJij.nu Nog 18 dagen... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van sasenes - WaarBenJij.nu

Nog 18 dagen...

Door: Sascha en Esther

09 September 2009 | Nederland, Amsterdam

Het is bijna zover. Over 18 dagen gaan we naar Malawi! Vandaag de laatste vaccinatie gehaald. We zijn er klaar voor, hoewel we nog wel wat dingen moeten regelen en kopen. 'T is moeiljik in te schatten wat we allemaal mee moeten nemen en wat we daar kunnen kopen, dus dat wordt een grote koffer meenemen!
Op zondag 27 september gaan we vliegen naar Lilongwe, via Nairobi (Kenia). De vlucht duurt 13 uur in totaal, dus hopelijk kunnen we een beetje slapen in het vliegtuig. Gelukkig vliegen we met de KLM, dus geen oud gammel vliegtuigje voor ons :). Het plan is om een aantal dagen in Lilongwe te blijven en van daaruit de stad en omgeving verkennen. Daarna gaan we met een of ander nader te bepalen vervoersmiddel naar Blantyre. Daar gaan we ook een aantal dagen uitstapjes maken naar o.a. het Michuru Mountain Conservation Area en eventueel de klim van Mount Mulanje. Vervolgens gaan we naar Mangochi om daar stage te lopen in het ziekenhuis en mee te doen aan public health projecten. Misschien nog een paar dagen naar een streekziekenhuis in Monkey Bay, maar we hebben slechte verhalen over de lodge gehoord, dus dat gaan we ter plekke bekijken. En dan, na 5 weken Malawi zit het er weer op en komen we vanaf Lilongwe weer terug. Helaas wel met 6 uur overstaptijd in Nairobi, maarja je moet er wat voor over hebben he?!
Wij hebben er in ieder geval heel veel zin in!!! We houden jullie op de hoogte. :)

• 11 September 2009 - 13:53

Mijke Crooijmans:

Hey Esther en Sascha,

Sascha kent mij waarschijnlijk niet maar Esther jij kent mij wel en ik wil jullie alvast heel veel plezier wensen daar in malawi en geniet er van!

Groetjes mijk

• 12 September 2009 - 17:18

Daniël:

Heel veel plezier gewenst! Geniet van al het nieuws wat jullie gaan meemaken ;-)

• 13 September 2009 - 05:27

Kasper:

Succes! het wordt vast een super ervaring. spannend!!! :D

• 13 September 2009 - 11:30

Robert:

Veel plezier en geniet ervan.

Gr xxx Robert

• 15 September 2009 - 13:08

Hee Sascha & Esther,

Leuk om te horen dat jullie mijn blog lezen.
    Maar tegen de tijd dat jullie aankomen zijn Michiel en ik net weg of gaan we net weg, onze stage duurt namelijk tot 25 September, maar wie weet.
    Groetjes,
    Emile